Vastenactieproject en Kinderwoorddienst

Woensdag 2 maart, Aswoensdag, is de eerste dag van de 40-dagentijd of vastentijd, die duurt tot Pasen, 17 april. In deze tijd wordt er altijd aandacht besteed aan de Vastenactie. De Vastenactie zamelt geld in voor kinderen, vrouwen en mannen in de derde Wereld die werken aan een betere toekomst en daar onze hulp bij kunnen gebruiken.
Dit jaar wordt er geld ingezameld voor een project in Libanon: 250 gezinnen van Syrische vluchtelingen, die in tentenkampen leven, helpen een menswaardiger bestaan op te bouwen.

Je kunt meehelpen aan dit Vastenactieproject door geld te sparen in het speciale spaardoosje. De doosjes (een A4 om zelf het doosje in elkaar te zetten) liggen vanaf Aswoensdag achter in de kerken. En ze zijn te krijgen via de Kicagroepen en bij de Eerste Communiegroep. Bij de spaardoosjes zit meer informatie over het Vastenactieproject. Je kunt natuurlijk ook je eigen spaardoosje maken (en versieren) van een leeg (melk)pak bijvoorbeeld! Spaar je mee?

Vastenkalenders

Bij de Aswoensdagvieringen op 2 maart om 19.00 uur, in de Adelbertuskerk en in de Engelmunduskerk, kun je ook een vastenkalender mee naar huis nemen. Met deze kalender kun je iedere dag een stapje dichter toeleven naar Pasen. Deze kalender is ook hier te vinden en is te verkrijgen bij de diverse kindergroepen.

Kinderwoorddienst 6 maart in de Adelbertuskerk 10.00 uur

Op deze 1ste zondag van de Veertigdagentijd gaat het over de talenten van Jezus. We horen dat Jezus veertig dagen heeft gevast in de woestijn en nagedacht over wat hij met zijn leven gaat doen. Hij moet besluiten hoe en waarvoor hij zijn talenten gaat gebruiken. Waar zetten wij onze talenten voor in?