Creatief

VINDEN JULLIE AL JE CREATIEVE BIJDRAGEN

Madeleine
6 jaar

Madeleine deed inspiratie op terwijl ze naar een H. Mis keek op televisie.

Angel Maria

Ik maakte van papier een bloemetje voor alle gezondheidswerkers over de gehele wereld!

Fay Collins
12 jaar

Fay schilderde dit vier weken geleden omdat ze door de strenge Coronamaatregelen niet met haar vriendinnen buiten mocht zijn.

Dit past heel mooi bij dit Bijbelfragment:
Genesis 1,3-4

Toen zei God: “Er moet licht zijn!” En er was licht. En God zag dat het licht goed was. God scheidde het licht van de duisternis;

We kunnen in deze dagen dat we binnen moeten blijven door onze daden schitteren als zon en maan.

Van de redactie

Dit jaar konden we geen Palmpasen vieren in onze parochie. Alle kerken waren gesloten.
Hier kunnen jullie een kleurplaat downloaden van Jezus’ intocht in Jeruzalem. Die kunnen jullie printen en inkleuren.

Maria T.
16 jaar

Ik heb hier het verhaal van

Zacheüs in de vijgenboom

getekend. Dit plaatje spreekt voor mij in deze bijzondere tijd tot mijn verbeelding. Het gaat hier om mijn ervaring om op een bijzondere manier contact te zoeken met Jezus.

In ieder geval om tijdens de Coronacrisis lichamelijk minstens 1,5 meter afstand te houden van elkaar.

Maar Jezus zit in mijn hart, Hij is altijd bij mij. Daar is afstand juist geen probleem!

Hier kun je het plaatje van Jezus en Zacheüs downloaden, printen en inkleuren.

Simya
J.

Elke regen houdt op en dus zullen we hoop houden voor de toekomst!

Klik hier om dit plaatje te downloaden, te printen en te kleuren.

Joris Peeters
5 j
aar

Wat ik het liefste doe is zingen. Thuis met een microfoon.
Als ik in de kerk zit dan ga ik altijd mee neuriën met het koor, heel zachtjes, want hardop kan natuurlijk niet.

Ik probeer dan alle liedjes mee te zingen in mijn hoofd.

Als ik groter ben wil ik naar de Koorschool. Daar zingen ze hele mooie oude liedjes.

Simya J.

Ik vraag aan God om mijn huisdier in deze coronatijd goed te verzorgen!

Wil je dit plaatje kleuren?
Je kunt het hier downloaden.