Catechese

Kinderpaasspel 2021
Dit jaar heeft de werkgroep weer een creatieve oplossing bedacht om het Paasverhaal in coronatijd met kinderen vorm te geven. Ze hebben van dit boek niet alleen een fotoboek gemaakt, maar ook een Kijk- en Luisterboek waarbij het verhaal wordt voorgelezen door onze vaste vertelster An Koot en muzikaal begeleid door Chiel van Tok (Van Tok Music Entertainment).

Kerstspel 2021

Al meer dan 15 jaar organiseert de Adelbertuskerk in Haarlem (onderdeel van de H. Franciscusparochie) een kinderkerstspel door en voor kinderen op kerstavond. In december 2020 kon dat in verband met de coronamaatregelen niet doorgaan. De werkgroep bedacht een alternatief en bracht bij alle kinderen hun kostuum thuis. Zo hebben ze met hulp van ouders en broers en zussen foto’s en filmpjes gemaakt die de basis vormen van deze film. Het verhaal wordt voorgelezen door de vaste verteller An Koot en muzikaal begeleid door Chiel van Tok (Van Tok Music).

Kinderpaasverhaal

In 2020 kon er, vanwege de coronacrisis, geen Kinderpaasverhaal op Stille Zaterdag voorgelezen en door kinderen uitgebeeld worden in de Adelbertuskerk. De werkgroep heeft dit op deze manier creatief opgelost. Kijk maar naar dit filmpje.