Uitnodiging openingsceremonie Bijbeljaar 1 december 2018, start 11.00 uur

Wij zijn verheugd u van harte te kunnen uitnodigen voor de opening van het kerkelijk Bijbeljaar 2018-2019 in onze H. Franciscusparochie. In het jaar hebben we een zeer gevarieerd aanbod met kunst en muziek, gebed en vieringen, films en tentoonstellingen, samen eten en een Bijbels foodfestival, uitstapjes en pelgrimages, oecumenisch bijbellezen en diverse lezingen. Steeds meer actieve vrijwilligers en parochianen zien dat er groeiende aandacht is voor religie en spiritualiteit in de samenleving en dat het nu tijd is om weer aandacht te schenken aan onze Bijbelse wortels.

De openingsceremonie van het Bijbeljaar zal plaatsvinden op zaterdag 1 december 2018 om 11.00 uur in de Adelbertuskerk, Rijksstraatweg 28 in Haarlem-Noord.

Het Bijbeljaar zal feestelijk geopend worden door Mgr. Dr. J.W.M. Hendriks, de hulpbisschop van het Bisdom Haarlem-Amsterdam.
De hoofdspreker van deze dag is Prof. Dr. P.J. van Midden, Universiteit van Tilburg. Hij zal over het thema Groeien in de Bijbel spreken.

Het zal een inspirerende ochtend zijn voor iedereen. Na de plechtigheid, rond 12.00 uur, is er koffie en wat lekkers.

Wij hopen u te ontmoeten op zaterdag 1 december 2018.

Met vriendelijke groet,
Het pastoresteam, het parochiebestuur en de commissie Bijbeljaar 2019