The Passion | Naaldkerk

The Passion

Zaterdagavond 13 april werd in de Naaldkerk het verhaal van de laatste uren van Jezus’ leven, lijden én opstanding, zoals beschreven in het evangelie, verteld en gezongen door de koren Het Naaldkoor (Santpoort-Noord) en Sound of Life (Uitgeest).

Leven en de dood van Jezus

Het verhaal over:
… Hoe Hij vele mensen raakte, genas en op weg hielp.
… Hoe Hij leefde als mens en zoon van God.
… Hoe Zijn leven doodliep op het kwaad in mensen.

Een verhaal van alle tijden

Het is een verhaal van nu, voor ons. We horen het in onze eigen taal, het raakt ons door liedjes van nu.
Stel je voor dat Jezus door onze straten liep, mensen op de markt aansprak, onderweg ging naar steden in de buurt. Wat zouden wij doen? Hoe zouden wij reageren? Zou je Hem volgen? Zou je trouw blijven?
Dit verhaal gaat over opoffering, vergeving, hoop en vertrouwen en over liefde. Een verhaal dat nog niet eerder gehoord was en nu al duizenden jaren verteld wordt.

Liederen en muzikale begeleiding

De muziek en zang nam ons mee door het verhaal via ‘Vlieg met me mee’ (Beleef het verhaal mee) van Tjeerd Oosterhuis/Hennie Vrienten naar ‘Zeg me dat het niet zo is’ (De oneerlijkheid van het lot) van Frank Boeijen tot ‘Geef mij je angst’ (Blijf hoopvol) van André Hazes en we eindigden met ‘I don’t know how to love him’ (Liefde sterker dan de dood) van Andrew Lloyd Webber.
Alles begeleidt door dirigent Titia Mijnen-Joosen en pianist Jan Mooij.

Kruis

Het verlichte kruis werd vanaf achter in de kerk naar voren gedragen en daarna verlieten we de kerk in stilte.