Bijbels Themacafé | Adelbertuskerk

Met een gezellig groepje mensen waren we afgelopen donderdag aanwezig bij het Parochiecafé in de ontmoetingsruimte van de Adelbertuskerk voor een poëtische film met het bijzondere thema: “Een alternatief paasverhaal.” waarin een vader met zijn zoontje voor een ijselijke keuze komt te staan. Een jonge vrouw is getuige van deze gebeurtenis en dat verandert voor altijd haar leven en ook dat van andere reizigers.
Dit thema gaat over het grootste offer van liefde, hoop en vergeving.

Een verfilming van Johannes 3, vers 16: “Want Gods liefde voor de mensen was zo groot, dat hij zijn enige Zoon gegeven heeft. Iedereen die in hem gelooft, zal niet sterven, maar voor altijd leven.” (uit: de Bijbel in gewone taal).

Omdat een link naar het evangelie voor de hand lag, ontspon zich na de film een gesprek waarbij vicaris Bruggink ons allerlei nieuwe bijbelse invalshoeken presenteerde.