Sacramentsdag met Sacramentsprocessie

Zondag 19 juni werd vanwege kou en risico op regen op het laatste moment besloten om de Openluchtviering in de Parochietuin in Driehuis niet in de openlucht te houden, maar in de Engelmunduskerk. Het werd een prachtige viering met kinderwoorddienst op het Hoogfeest van het Heilig Sacrament van het Lichaam en Bloed van Christus oftewel Sacramentsdag. Wij danken dat Jezus Christus met en in ons is en blijft door de eucharistie waarbij brood en wijn veranderen in Lichaam en Bloed van Christus.

Na de communie werd een sacramentsprocessie gehouden door de kerk. Dit is een plechtige optocht waarbij de priester een geconsacreerde hostie (Lichaam van Christus) draagt in een monstrans (een kostbaar versierde houder). Onder het zingen van Holy is the Lamb of God door het Trinitykoor liepen alle acolieten, misdienaars en alle andere kinderen mee.

De speciale collecte dit jaar werd gehouden voor Oekraïne. Roma Borovets, geboren in Lviv – Oekraïne; maar ze woont al jaren in Nederland, vertelde hoe zij betrokken is bij de problemen die de oorlog in haar vaderland veroorzaakt.
De opbrengst van deze collecte is € 707,-. Hierbij hartelijk dank aan alle betrokken gevers en we zullen ervoor zorgen dat dit geld op de juiste plek terechtkomt.

Sacramentsprocessie met acolieten, misdienaars en alle kinderen.