Regionale Ziekenzalving in de H. Franciscusparochie | Adelbertuskerk

De bijna 40 mensen die zich hadden opgegeven voor de regionale ziekenzalving, velen met familieleden, werden op zaterdag 9 november j.l. met feestelijk licht verwelkomd in de Adelbertuskerk voor de regionale ziekenzalving. Ook met muziek, want het Familiekoor uit IJmuiden was aan het inzingen. Zij luisterden deze prachtige viering op met goed gekozen liederen, zoals het: Ik zal er zijn, dat tijdens de communie gezongen werd. Onder leiding van dirigente Corrie ten Haver en met medewerking van organist Peter Heins werd het muzikale gedeelte een waar feest.

De handoplegging in stilte door de drie pastores en de aansluitende zalving van het voorhoofd en de handen vormden een emotioneel hoogtepunt voor de grote groep aanwezigen. Tijdens zijn overweging ging Diaken John kort in op de aanwezigheid van Christus in alle sacramenten, Zijn nabijheid en Zijn uitgestoken handen.

De aansluitende lunch die was klaargemaakt door Marjan Frielink en Hetty Pijnacker smaakte de aanwezigen uitstekend. Een woord van dank ook voor de geweldige coördinatie door Ingeborg Claessens. Een uitnodiging voor de themaviering op woensdag 11 december rondde het geheel af.