Opgenomen in de gemeenschap

Op zondag 10 oktober hebben we Benjamin de Vries in een mooie doopviering in de Adelbertuskerk in Haarlem-Noord opgenomen in onze gemeenschap. Wij heten hem, zijn zusje en ouders hartelijk welkom in onze parochie.

Doopwater, chrisma, doopkaars

Met de woorden: ‘Ik doop u in de naam van de Vader en de Zoon en de heilige Geest’ werd Benjamin de Vries op zondag 10 oktober in onze gemeenschap opgenomen. Het water dat driemaal boven de doopvont op zijn hoofdje werd gegoten was van tevoren, door gebed, gezegend door Pastoor Paimpillil die voorging in de doopviering.

Het water is het symbool van het leven schenkende water van Christus en van het water waar je doorheen moet, zoals het volk van Israël door de Rode Zee moest gaan. Het voorhoofd van de dopeling werd gezalfd met het heilig chrisma; olie met balsem.
Aan de Paaskaars werd vervolgens de doopkaars aangestoken. Het symbool dat de dopeling een licht voor de wereld is.