Opening Mariabeeldententoonstelling | Mariakerk

Op zondag 29 september was het zover. Gedurende de voorgaande week waren de diverse beelden, foto’s, rozenkransen enz. van de H. Maria ingeleverd en met oog voor detail in de Mariakerk opgesteld.

De Woord- en Communieviering, die geleid werd door diaken John Versteeg en onze lekenvoorgangster Caroline van Wees, was geheel op Maria toegespitst. Ondanks het slechte weer zongen er toch ongeveer 100 kelen de vele Maria liederen met het koor Te Deum Laudamus mee, dat hiervoor een dikke pluim verdient. Dirigent Frans Landmeier die zich, na een lelijke val, met veel pijn en moeite naar de koorzolder wist te begeven, ontving een groot en welgemeend applaus.

Tegen het eind van de viering zegende John Versteeg de diverse beeldengroepen, waarmee de tentoonstelling officieel werd geopend.

Tijdens en na de koffie kwamen de verhalen los. Alle bezoekers keken vol bewondering hun ogen uit. Zo bracht Maria met haar warmte heel veel mensen bij elkaar.