Familieviering Maria Lichtmis| Engelmunduskerk

Op het feest van Maria Lichtmis, 40 dagen na Kerstmis, vieren we dat Christus voor de eerste keer aan het volk verschijnt. Jezus wordt naar de tempel gebracht om hem te laten zien en daar wordt hij herkend als de Messias die God beloofd had.
Simeon zegent Maria en kondigt aan dat Jezus een teken zal zijn dat betwist wordt. (Lc 2:34).

Dit feest vieren we op 2 februari om 10.30 u. met de eerste parochiebrede familieviering van dit jaar in de Engelmunduskerk. De kinderen vanaf 6 jaar kunnen tijdens de viering meehelpen. Kinderen en jongeren helpen dan met het gebed om vergeving, de lezingen, de voorbeden, de collecte en het klaarmaken van de tafel.
De jongste kinderen hebben een eigen peuter-/kleuterviering. Deze keer zal het familiekoor van de Pieterkerk uit IJmuiden zingen. Tijdens de viering zal de 11-jarige Britte Kruithof viool spelen en haar vader zal haar begeleiden op de piano.
Na afloop van de viering zijn er pannenkoeken voor alle kinderen.

Iedereen is van harte welkom!

Wil je meehelpen tijdens deze viering neem dan contact op met Els Boosman tel. 06-242 58 241.