Eerste Heilige Communie in de H. Franciscusparochie

Afgelopen zondag 19 september was eindelijk de grote dag van de Eerste H. Communie in Velsen en in Haarlem-Noord. In de Naaldkerk liepen 9 kinderen met hun doopkaars naar het altaar. Het was een feestelijke viering in een prachtig versierde kerk met de voorgangers pastor Julius en diaken in opleiding Vincent Borgonjen.
Er waren mooie lezingen en persoonlijke gebeden van de ouders en kinde­ren, er was pianomuziek van Catharina van der Klip en de stemmen van de kinderen uit het koor en de meezingende Communicanten maakte de viering sfeervol en compleet!

In Haarlem-Noord deden 13 kinderen hun Eerste Heilige Communie in de Adelbertuskerk. In een mooie, stemmige viering. Alle kinderen hadden meerdere taken in de viering: het voorlezen van een openings- en slottekst, het lezen van een (zelfgemaakte) voorbede, het klaarmaken van de altaartafel. Gezamenlijk zongen ze het Geschenkenlied, een lied dat hoort bij het Eerste Communieproject. De andere liederen werden gezongen door projectkoor ‘Er was eens…..’; o.l.v. Chiel van Tok.
Op het hoogtepunt ontvingen de kinderen, één voor één, ten overstaan van de hele gemeenschap, hun Eerste Heilige Communie van pastoor George.