Een niet te missen concertbelevenis met oude en nieuwe muziek | Adelbertuskerk

Concert Kamerkoor

Voor het eerst te beluisteren in Noord-Holland: Het Voice Company Kamerkoor, een Nederlandstalig gemengd vrouwenkoor en een moderne 27-jarige instrumentalist!

In augustus vorig jaar hebben we 24 zangers en zangeressen geselecteerd uit het hele land. Een kamerkoor met de beste zangtalenten ging van start. We oefenden een zevendelige compositie Bartholdy: Psalm 42 van Felix Mendelssohn door soliste en kamerkoorlid Angelique van Leijenhorst.

Daarnaast hebben we Nederlandstalig werk van het gemengd vrouwenkoor ‘vier redeloze zangen’ van de bekende Haarlemse componist en organist Albert de Klerk en een compositie van Alphons Diepenbrock die handelt over het dier ‘den uil’. Allemaal prachtige verhalende teksten die soms op de lachspieren werken.

We gingen samenwerken met een 27-jarige instrumentalist, de orgelvirtuoos Gert van Hoef, die zijn klassiekers beheerst. Zo staat er een tijdlijn op zijn repertoire die start met muziek uit de verre oudheid en eindigt bij de band Queen. Een belevenis om te beluisteren.
Dat vindt ook het buitenland want Gert heeft, naast zijn vele optredens in ons eigen land, ook een goed gevulde internationale agenda.

Een niet te missen totale concertbelevenis.

Zondagmiddag 17 februari vanaf 16.00 u. in de Adelbertuskerk aan de Rijksstraatweg 26 in Haarlem.

Tickets voor slechts € 10,-. U kunt een ticket aan de deur kopen, maar ook direct en veilig via iDeal. (kosten € 1 per bestelling).

Wij wensen jullie een aangenaam en muzikaal weekend toe!

Ons volgende concert is op 7 april vanaf 16.00 u. Jesus Christ Superstar in de Haarlemse Adelbertuskerk.