Bijzondere muziek van hoog niveau | Adelbertuskerk

Orgelconcert

Zondag 17 februari kon iedereen genieten van het Première-Concert van het nieuwe Voice Company Kamerkoor in de Adelbertuskerk. De kern van het programma was de schitterende muziek van Felix Mendelssohn-Bartholdy met o.a. Psalm 42. Wat sopraansoliste Angelique van Leijenhorst ten gehore bracht was adembenemend!
Dit stuk werd gevolgd door een spectaculair klassiek orgelwerk van J.S. Bach.

Daarna volgde een lichter gedeelte. Luchtige Nederlandse teksten getoonzet door Albert de Klerk, Jetse Bremer en Alphons Diepenbrock, waarbij je soms in de lach schoot.

Het concert werd verrast met een speciale gast, de orgelvirtuoos Gert van Hoef. We waren getuige van een kort interview met deze jonge musicus en daarna ging hij helemaal los op het prachtige orgel in de kerk.

Hier leest u alles over Gert van Hoef en kunt u luisteren naar zijn prachtige muziek!

Het Voice Company Kamerkoor bestaat uit de sopranen Dineke Bokkers, Ineke van Essen, Angelique van Leijenhorst en Corrie Peters.
De alten Marian Borman, Joke Diephuis, Sabina Floor, Ineke Rekveld en Willie van der Streek.
De tenoren Angéle van Donselaar, Michel Giesen, George de Koning en Topsy Langereis en de bassen Ronald Mijnders, Nico Outhuyse, Cor van Wageningen en Burkhard Weitz.
Dit alles onder leiding van dirigent en pianist Robert Bakker.

Mocht u dit concert hebben gemist, zet dan al vast de volgende datum in uw agenda: Zondagmiddag 7 april met de uitvoering van Jesus Christ Superstar door het Groot Voice Company Koor samen met drie jonge zangsolisten.
Adelbertuskerk, Rijksstraatweg 26, Haarlem. Aanvang 16.00 uur.

Meer informatie en alvast kaarten reserveren: www.hetvoicecompanykoor.nl