Bijbeljaar geopend door Mgr. Dr. J.W.M. Hendriks, 1 december 2018

Openingscermonie Bijbeljaar

Zaterdag­ochtend heeft Mgr. Hendriks in de H. Adelbertus­kerk in Haarlem Noord het Bijbeljaar geopend. Het gehele jaar zal in onze parochie het Bijbeljaar gevierd worden met allerlei initiatieven rond het Woord van God onder het thema “Zend Uw liefde en trouw”.

Parochie­bestuursleden en het pastorale team: pastoor dr. George Paimpillil, pastor Julius Elferink, Vicaris Gerard Bruggink en diaken John Versteeg en vele parochianen waren aanwezig bij de feestelijke opening.

Na het welkomstwoord van pastoor George werd de bijbel plechtig binnengedragen door jongeren van de parochie en voor in de kerk tussen kaarsen met de opdruk van het logo van het bijbeljaar neergelegd. Hierna werd het jaar formeel geopend door Mgr. Hendriks met een korte toespraak.

Dr. Piet van Midden gaf een lezing waarin hij ons door de hele bijbel meenam en ons liet zien hoe verrassend de bijbel kan zijn en hoe anders het boek der boeken oordeelt en denkt dan wij mensen gewend zijn te doen.

Daarna werd psalm 57 voorgelezen en vervolgens deelde Mgr. Hendriks een banner en kaars met het logo uit aan de vertegenwoordigers van al onze kerken.

Na afloop was er nog ruimschoots gelegenheid voor ontmoeting.

Zie ook het bericht op de website van Mgr. Hendriks.