Versoepelingen in onze parochie

De bischoppen hebben, in navolging van de versoepelingen van de overheid, besloten dat vanaf 25 februari de anderhalvemeterregel en mondkapjesplicht ook in de Rooms-Katholieke kerk komen te vervallen. Dit is zeer positief nieuws waar we erg verheugd over en dankbaar voor zijn.

Ten slotte be­na­druk­ken de bis­schop­pen dat het nodig is om zich nog steeds aan de adviezen te hou­den die de versprei­ding van het virus aan­toon­baar beperken. Zoals hygiëneregels volgen (han­den wassen, hoesten en niezen in de elleboog), geen han­den schud­den, goed ventileren, niet komen met verkoud­heids­klach­ten enz…

‘Houd reke­ning met elkaar, ook met diegenen die afstand willen hou­den en/of een mondkapje dragen, bij­voor­beeld in ver­band met een kwets­ba­re ge­zond­heid. Laten we met elkaar ervoor zorgen dat ie­der­een in de kerk de li­tur­gie veilig mee kan vieren’, aldus de bis­schop­pen.

Voor alle details van deze versoepelingen, verwijzen wij jullie naar deze pagina op de website van het bisdom.