De vreugde van de liefde

Naast het speciale themajaar voor St. Jozef heeft paus Franciscus op 27 december een tweede themajaar afgekondigd voor het gezin. Dit tweede themajaar loopt van 19 maart 2021 en wordt afgesloten met de viering van de tien­de Wereldgezinsdag op 26 juni 2022 in Rome. Het themajaar is gericht op de heront­dekking van de heilige familie als ideaal van de echtelijke en gezinsliefde.

Amoris Laetitia

Van de heilige familie leren we bidden, genegenheid, vergeving, tederheid en trouw aan de wil van God. Paus Franciscus vraagt ons speciale aandacht voor “Amoris Laetitia” (De vreugde van de liefde), een omvangrijk wereldkerkdocument over de liefde in het gezin, dat op 19 maart 2016 is uitge­bracht.
In de loop van het jaar zal er aan beide thema’s binnen onze parochie verdere invulling gegeven worden.

Hier kunt u het document “Amoris Laetitia” lezen en downloaden.