Sacramentszondag | Engelmunduskerk en Adelbertuskerk

Aanstaande zondag, op Sacramentszondag, zal er voor het eerst weer een eucharistieviering gevierd worden in onze parochie. In de Engelmunduskerk en de Adelbertuskerk. De derde en laatste feestdag op rij, na Pinksteren en het Feest van de Heilige Drie-eenheid, is Sacramentszon­dag. Deze dag is het hoogfeest van het H. Lichaam en Bloed van Christus.

Er mogen maar 30 mensen aanwezig zijn in de kerk, dat is jammer, maar ook ter bescherming van ieders gezondheid. Voor diegenen die zich hadden aangemeld en er geen plaats meer was omdat het aantal van 30 mensen is bereikt is er de mogelijkheid om de viering op het kanaal van het bisdom Haarlem-Amsterdam te volgen. (Voor een bijdrage aan de digitale collecte, kijk hier.)

Een tweede mogelijkheid is om de viering via Kathedraal-TV te volgen op uw grote tv-scherm thuis. Hier kunt u de deze handleiding vinden om uw tv in te stellen.

Foto Monstrans: Rijksdienst voor het Cultureel Erfgoed | Paul van Galen