Priesterfeest vicaris dr. Gerard Bruggink

Op het hoogfeest van de H. Drie-eenheid, zondag 12 juni, gaan wij het jubileum van het priesterschap van vicaris dr. Gerard Bruggink vieren. Hij werd in 1980 tot priester gewijd. Vanwege corona konden we zijn jubileum niet vieren.

Hij is niet alleen lid van de staf van ons Bisdom maar ook betrokken bij de diakenopleiding en als vicaris voor Migranten, Categoriale Zielzorg en Missie. In maart 2021 promoveerde hij tot dr. in de theologie op een proefschrift over de primaatsdoctrine van paus Innocentius III (1198-1216).
Vicaris is jarenlang in onze vieringen in de parochie voorgegaan en heeft ons allen geïnspireerd met zijn mooie preken.

We zijn hem zeer dankbaar dat hij in onze parochie wil assisteren met vieringen. Zondag 12 juni vieren wij in een feestelijke eucharistieviering om 10.00 uur dit jubileum in de Adelbertuskerk.

Iedereen is van harte uitgenodigd. Ná de viering is er ruimte voor felicitaties en koffie/thee en wat lekkers.

Hierbij feliciteren wij vicaris Gerard Bruggink van harte met zijn priesterjubileum!

Het pastoresteam en het parochiebestuur