Palmzondag gevierd

Omdat we nog niet met veel mensen naar de viering kunnen en we ook niet met heel veel kinderen bij elkaar een Palmpaasstok konden versieren, was er dit jaar op Palmzondag voor alle kinderen en hun ouders een speurtocht/wandeltocht door de buurt rondom de Adelbertuskerk. 44 kinderen vanuit de hele parochie en hun (groot-)ouders, totaal bijna 80 mensen, startten tussen 10.00 en 12.00 uur met hun eigen gezin in kleine groepjes op verschillende punten op de route. Alle activiteiten waren buiten. Daardoor kon Palmpasen dit jaar helemaal coronaproof gevierd worden.

Onderweg waren er diverse stops bij huizen van parochianen waar de kinderen spullen kregen om aan hun Palmpaasstok te hangen, zoals: een haan, eitjes, pinda’s, rozijnen een mandarijn en een palmtakje. Er was ook uitleg bij: waarom zit de haan op de stok? Wat betekenen die rozijnen en pinda’s? Ook werd onderweg het evangelieverhaal van die dag voorgelezen.
En in het Zaanenpark werden er Palmpaasliedjes gezongen. Palm, palm, pasen, ei koerei, etc. Nu weten we ook wat ‘koerei’ betekent! Het waaide hard die ochtend, maar dat mocht de pret niet drukken. Iedereen was erg enthousiast en blij om op deze manier Palmpasen te kunnen vieren.