Open Monumentendagen | Adelbertuskerk

In onze parochie kunt u voor veel dingen terecht, voor een gesprek over geloofszaken, voor gebed en bezinning, maar er is ook altijd de mogelijkheid om een luisterend oor te vinden. Tijdens de Open Monumentendagen staat het gebouw in het licht.

Ons bijna 100-jaar oude kerkgebouw met de mooie gebrandschilderde ramen is voor veel Haarlemmers een bekend herkenningspunt in Haarlem-Noord. Dit jaar is de kerk alleen aan de buitenkant te bezichtigen. Daarom heeft een team van vijf enthousiaste vrijwilligers uit deze kerk een filmpje gemaakt van het interieur, onze kerkorgels, de torens en de gewelven van het gebouw en we geven een inkijkje in een speciale activiteit van het Gilde.

Kijk hier, niet alleen tijdens de Open Monumentendagen, naar het filmpje. (Het duurt ongeveer 13 minuten.)