Mariamaand in de Adelbertuskerk

Heel langzaam komen de activiteiten in onze kerken weer op gang. Zo hebben we in de meimaand op de woensdagen Lof met Meditatie en Rozenkrans gevierd in de Engelmunduskerk. Ook op de locatie Adelbertuskerk is aandacht besteed aan de Mariamaand. Robert Bakker, die de leiding heeft van het Voice Company Kamerkoor, heeft in samenwerking met de Adelbertuskerk een creatief videoprogramma gemaakt. Dit totale programma stond oorspronkelijk gepland op 9 en 16 mei in de St. Jan in ’s-Hertogenbosch. Dat kon vanwege de coronamaatregelen niet doorgaan.
Robert Bakker geeft het ons nu cadeau!

Het programma is prachtig geworden: Een intredelied, gezongen Psalm 103 en acclamatie en bijbehorende 3 lezingen. Verder wordt de Kleine Orgelmis van Joseph Haydn uitgevoerd, het Locus 1ste van Bruckner en “Angelus Domini” van Joseph Furmanik.

Uitgevoerd door:
het Voice Company Kamerkoor o.l.v. Robert Bakker
Angelique van Leijenhorst, sopraan
Olaf Wijnants Labree, lezingen

Al met al is het een fraai programma geworden van 40 minuten. Hier kunt u het bekijken en beluisteren.