Kinderwoorddienst en peuter-kleuterviering – 6 juni en 4 juli | Adelbertuskerk

Op zondag 6 juni is er om 10.00 uur een Kinderwoorddienst en peuter-kleuterviering in de Adelbertuskerk.

Sacramentsdag
Het is een bijzondere feestdag in de kerk. Het is Sacramentsdag: de zondag waarop we stil staan bij de Eucharistie. We horen deze dag het verhaal van Jezus die met zijn vrienden voor de laatste keer samen eet: het verhaal van het Laatste Avondmaal. En dan gaat het vooral over wat Jezus daarbij doet en zegt. En wat dat nu precies voor ons betekent? Daar gaan we het in de kinderwoorddienst over hebben en ook de peuters en kleuters gaan hier op hun eigen manier mee aan de slag.

Download hier de kleurplaat van het Sacrament van de Eucharistie.

In verband met de coronamaatregelen kunnen de kinderen vóór aanvang van de viering meteen door naar hun eigen ruimte voor de kinderwoorddienst of peuter-kleuterviering. Of de kinderen kunnen zich tussen 9.50 uur en 10.00 uur melden bij de witte deur aan de zijkant van de kerk, Rijksstraatweg 28.
Alléén de kinderen die hun Eerste Heilige Communie hebben gedaan komen tijdens de viering, bij het Eucharistisch gebed, terug in de kerk. Zij gaan, afhankelijk van het aantal mensen in de kerk, apart zitten of bij hun ouders. De andere kinderen blijven in hun eigen ruimte en kunnen na de viering opgehaald worden bij de witte deur aan de Rijksstraatweg 28.

Voor de ouders: als je bij een viering aanwezig wilt zijn dan moet je je op vrijdag vóór 12.00 uur aanmelden via: parochiesecretariaat@parochiefranciscus.net of via tel: 023-583 57 85. De kinderen die naar de kinderwoorddienst en peuter-kleuterviering komen en meteen naar hun eigen ruimte gaan, hoeven niet van tevoren aangemeld te worden.

Op zondag 4 juli is er ook een kinderwoorddienst en peuter-kleuterviering in de Adelbertuskerk.