Lezing Leo Feijen – Mensen nabij zijn

Op 9 september gaf Leo Feijen een inspirerende lezing in de Engelmunduskerk met tientallen tips om parochianen nabij te zijn. De titel van zijn lezing ‘Mensen nabij zijn’ is natuurlijk altijd al één van basisbeginselen in ons Katholiek geloof.

Aansporing
Hij spoorde de luisteraars aan om in gang te schieten en niet te wachten tot een ander het heft in handen neemt. Een tip was om de ouderen, die door de coronacrisis hebben afgehaakt om naar een viering in de kerk te komen, weer op te halen thuis en ze bij de vieringen te betrekken.

Kleine thuiskerken en informele leiders
Hij pleitte o.a. ook voor kleine thuiskerken en om informele leiders binnen de kerkgemeenschap aan te stellen om de kar te trekken. Met informele leiders bedoelt hij vrijwilligers die bijvoorbeeld de bloemen- of de koffiegroep aansturen.

Kortom, het was een bemoedigend verhaal met een duidelijke boodschap, waarbij maar weer eens duidelijk werd dat enthousiaste mensen heel wat zouden kunnen betekenen voor onze gemeenschap.