Jubileumontbijt 25 jaar | Adelbertuskerk

Op 20 februari 2020 vierde de donderdagochtend koffieploeg van de Adelbertuskerk met een feestelijk ontbijt het vijfentwintigjarig bestaan van dit initiatief. In januari 1995 als een buurtinitiatief gestart maar al 25 jaar een plek gevonden in de Adelbertuskerk.

Met een paar woorden en stilte, waarin ook de kartrekkers en bezoekers die overleden zijn hun plekje kregen, werd kort gememoreerd aan voorbije jaren.

Twee lange tafels stonden feestelijk gedekt klaar en ook voor de verlate ontbijtgast werd nog een plekje aan tafel gevonden. Van jong tot zeer respectabele leeftijd werd dit een uitgebreide, gezellige koffie + ontmoeting.

De “rondgeef” baby’s Sofie en Julia van jaren geleden zijn nu gezellige grote meiden die vanwege de voorjaarsvakantie ook konden aansluiten. De verbinding tussen jong en oud werd letterlijk geïllustreerd met tekeningen die de meisjes maakten voor een “aangenomen” oma. Ontmoetingen die niet vergeten gaan worden in geen 25 jaar is het vermoeden.

Dank aan al die vrijwillige handen die koffiezetten, thee schenken, parochianen thuis ophalen om samen de koffie te kunnen drinken en oor en oog hebben voor elkaar.
Vandaag al 25 jaar in déze groep maar deze Hartelijke Dank geldt u allen in de Franciscusparochie.

Laten we in de Franciscusparochie ook in de toekomst nog maar veel koppen koffie en thee met elkaar drinken!