60-jarig bestaan Caeciliakoor | Engelmunduskerk

Afgelopen zondag vierde het Caecilakoor het 60-jarig jubileum. Door weer en wind waren veel parochianen naar de kerk gekomen. Heel speciaal ook dat kleinkinderen van zangeressen mee vierden en koorleden van de anderen koren in de Franciscusparochie.

Pastoor George, Joisain en het koor hadden een mooie viering voorbereid. Het werd een mooie en waardige jubileum- en tevens afscheidsviering. Het koor heeft voor een laatste keer prachtig gezongen en de begeleiding van orgel en trompet verhoogden ondanks het afscheid, de feestvreugde. Op verschillende manieren zijn de zangers in het zonnetje gezet en de afgelopen jaar overleden dirigente Hinke Hillege heeft daarin een ereplaats gekregen.

Onder het genot van een kopje koffie, en de laatste advocaat met slagroom, is twee dagen later nagepraat over de mooie dag van zondag en gesproken over de toekomst van zangers en koren in de Franciscusparochie. De dames blijven elkaar in ieder geval tweemaandelijks op de bekende repetitietijd ontmoeten onder het genot van een kop koffie. Op deze zonnige dinsdagochtend werd opgeruimd en uit elkaar gegaan met een spontaan gezongen Halleluja en Amen!

Luister hier naar het optreden van het Caeciliakoor.