Eropuit! Zomerviering | H. Franciscusparochie

Op 7 juli is er weer traditiegetrouw een zomerviering in onze parochie. De eucharistieviering begint om 10.30 u. in de Parochietuin van de Engelmunduskerk, Driehuizerkerkweg 113 te Driehuis.
(Bij slecht weer is de viering in de kerk.)

Het thema is: Eropuit!
Iedereen is van harte welkom.

Voor de kinderen is er een kinderwoorddienst.
Kinderen vanaf 2 jaar zijn van harte welkom.

Na de viering is er ruimte voor ontmoeting met koffie/thee en iets lekkers.(Iedereen wordt van harte uitgenodigd om iets lekkers mee te nemen voor bij de koffie/thee.)
…………………………………………………………

Extra collecte

Zoals vorig jaar is de extra collecte voor deze dag bestemd voor de stichting Batang Pinangga.

Batang Pinangga, wat geliefd kind betekent, is een stichting met een kindertehuis in de Filipijnen. Hier gaan wij ook dit jaar, met een groep van 22 jongeren, naartoe om het opgehaalde geld te brengen, de vrijwilligers daar werk uit handen te nemen en de kinderen blij te maken. Sinds december vorig jaar hebben we met deze groep bijeenkomsten om elkaar beter te leren kennen, maar vooral om acties te bedenken en uit te voeren om zo veel mogelijk geld op te halen voor het tehuis. De vliegtickets en het verblijf betalen we allemaal zelf, dus elke euro die wordt opgehaald, gaat naar de kinderen daar.

In de Filipijnen zullen wij, zoals gezegd, de lokale vrijwilligers helpen in de keuken, op het land en met de kinderen zelf. Klussen waar normaal gesproken geen tijd voor is, nemen wij op ons. Maar vooral zijn we bezig met de kinderen: “dakpan” (tikkertje) spelen is een grote favoriet, maar ook samen zingen of klapspelletjes doen, gebeurt vaak.

Naast helpen in het kindertehuis zelf, verzorgen we ook lesjes op verschillende scholen en organiseren we bijvoorbeeld Batang Kalye, een dag waarop er 50 straatkinderen naar BP komen en die daar een geweldige dag beleven en echt weer even kind kunnen zijn. Een ander voorbeeld van wat we gaan doen, is het bezoeken van een vuilnisbelt. Een heftige dag waarop we toch een hele hoop kinderen blij maken door appels en ‘survivalpakketen’ uit te delen, waar onder andere kleding, zeep en eten voor een paar dagen in zit.

Danniëlle Vink