Concert Babel. Origins. | Adelbertuskerk

Sluit je ogen en denk je eens in: je maakt een reis door de tijd. Geleid door muziek uit verschillende tijdvakken ga je op zoek naar nieuwe harmonie. Onderweg tref je zeker vijf verschillende talen en word je verleid door de meerstemmigheid. Een onontgonnen landschap waar nog zoveel te ontdekken valt. En wie kom je dan tegen?

Nieuwe harmonieën ontdekken!

Met Babel. Origins. verklankt Haarlem Voices een nieuwe wereld, met als referentie en oorsprong het oude Babel; de stad die symbool staat voor meerstemmigheid en de verhalen uit Genesis ademt. Onze zangers en muzikanten verbinden zich ieder vanuit hun eigen taal en stem en vloeien samen in muziek die beroert. Waar het oude Babel bekend stond om de verdeeldheid, ontdekken we hier dat diversiteit juist van onmisbare waarde is voor de muziek.

‘Origins.’ staat voor de snaren. De viool en harp die ons gedurende het concert mede muzikaal ondersteunen zijn zogenaamde ‘chordofonen’ (meersnarigen), ook deze instrumenten kennen hun oorsprong in Babel.

Met Babel. Origins. bieden we jou een inkijkje in een rijke wereld. Een wereld van harmonie, in toon en taal. We nodigen je van harte uit!

Sinds de oprichting in 2006 is Haarlem Voices een enthousiast en gedreven koor dat streeft naar kwalitatief hoogwaardige uitvoeringen onder de bezielende leiding van * Sarah Barrett. Voor dit zomerconcert werken we samen met Castello Consort, ensemble voor renaissance en vroegbarok.

Dirigent:
* Sarah Barrett (Baltimore Maryland, U.S.A.) behaalde haar zangdiploma aan het Trinity College in Hartford, Connecticut. Na het winnen van de ‘Maryland State Vocal Competition’ ontving zij een uitnodiging om te zingen met het Baltimore Symphony Orchestra.

Concert Babel. Origins.
Adelbertuskerk Haarlem-Noord
Zondag 11 juni – 16.00 – 17.30 u.
Toegangskaartjes voor dit concert kun je bij de deur krijgen.