Pieterkerk opent weer, met bijzonder jubileum!

Na maanden gesloten geweest te zijn, ging de Pieterkerk weer open voor zondagse en doorde­weekse vieringen!
Afgelopen zondag 30 augustus ging pastoor George Paimpillil voor in een bijzon­dere jubileumviering. Het is immers 60 jaar gele­den dat de kerk in gebruik werd genomen.

Op 1 maart 1960 werd de “St. Petruskerk” gewijd. Middenin de nieuwbouw van Duinwijk stond toen een grote kerk die plaats bood aan 1200 gelovigen. Door de jaren heen nam het aantal gelovigen af en werd het interieur van de kerk daaraan aangepast totdat de kerk echt te groot werd. Eind jaren negentig werd besloten tot gedeeltelijke sloop van de kerk en het bouwen van appartementen aan weerszijden van het priesterkoor, het enige gedeelte van de kerk dat overeind zou blijven.

Op 30 juni 2002 werd de kerk feestelijk heropent. In de loop der jaren is de naam van de kerk ge­wij­zigd in Pieterkerk. Nu staat daar een fijne, intieme kerk die nu plaats biedt aan ongeveer 50 kerk­gangers (volgens de RIVM richtlijnen). En zondag was de kerk tot de laatste plek bezet.

De sfeer was een feestelijke, mede door de ballonnen maar voornamelijk door de blijdschap onder de kerk­gangers dat er weer gezamenlijk gevierd kon worden. Naast cantor Friedus van Kaam waren er drie solisten, Paulien Hilbers, Wil van Ravenzwaaij en Olga Leurs, die ieder hun eigen favoriete lied moch­ten zingen.

Na de viering was er buiten koffie met heerlijke appelcake gebakken door Rina Leurs. Allen dank voor de medewerking.