Regionale ziekenzalving

Als pastores komen we vaak bij mensen thuis om bijvoorbeeld het laatste afscheid voor de uitvaart bij een begrafenis of crematie te regelen en dan horen we vaak dat de familie eigenlijk niet op de hoogte was van de mogelijkheden rondom dit laatste sacrament terwijl ze wél de wens van de zieke of stervende willen inwilligen.

Omdat het sacrament van troost en sterkte niet alléén op het moment van stervensnood toegediend wordt maar juist vertrouwen en geestelijke rust biedt als dit bij volle bewustzijn en met familie en de gemeenschap om zich heen gebeurt, organiseren we een regionale eucharistieviering met ziekenzalving.
Na de viering is er ontmoeting en een lunch.

Zaterdag 24 september van 11.00-15.00 uur
Locatie Adelbertuskerk, Haarlem-Noord

U kunt zich voor de ziekenzalving en lunch, eventueel samen met maximaal 1 of 2 begeleiders, aanmelden bij het Secretariaat Pastoraal Team: pastoraalteam@parochiefranciscus.net of bel 06-556 27 670.
U kunt zich ook opgeven via een formulier dat achterin de kerken ligt.