Uitstapje naar tentoonstelling ‘Bij ons in de Biblebelt’ in het Museum Catharijne Convent | H. Franciscusparochie

Op 20 september gaan wij weer naar het Museum Catharijne Convent in Utrecht.

Dit keer gaan we naar de tentoonstelling Bij ons in de Biblebelt en gaan kennismaken met de Nederlandse Biblebelt, een gebied waar veel orthodoxe christenen wonen. De Bijbel wordt er vaak letterlijk genomen. Wie zijn de mensen van de Biblebelt, wat zijn hun dilemma’s en waar komen hun opvattingen vandaan?

Ontdek het deel van Nederland waar de ideeën van de jaren zestig weinig vat op hebben gekregen. Nooit eerder kwam u zo dichtbij de belevingswereld van deze orthodox christelijke groep.

Vervoer is per trein, ver­za­me­len in de stationshal Haarlem om 11.00 u., graag museum­kaart mee­nemen. Maximaal aantal deel­ne­mers is 15.

Opgeven en info: Centraal Secretariaat Franciscusparochie: 06-556 27 670 of e-mail