Spaardoosjes Vastenactie

In de 40-dagentijd of vastentijd, die duurt van Aswoensdag (14 februari) tot Pasen (31 maart), wordt er altijd geld ingezameld voor het Vastenactieproject. Dit jaar is dat een project in Zimbabwe (een land in het zuiden van Afrika). Daar is heel veel gebrek aan water en andere middelen van bestaan. Vastenactie wil daar zorgen voor: waterputten, het aanleggen van tuinen voor het verbouwen van voedsel en voor naaimachines, zodat vrouwen zelf kleding kunnen maken en verkopen.

Je kunt meehelpen aan dit Vastenactieproject door geld te sparen in het speciale spaardoosje. De doosjes (een A4 om zelf het doosje in elkaar te zetten) liggen vanaf Aswoensdag achter in de Adelbertus- en Engelmunduskerk. En ze zijn te krijgen via de Kicagroepen, Kinder- & TienerClub en bij de Eerste Communiegroep. Bij de spaardoosjes zit een brief met meer informatie over
het Vastenactieproject. Je kunt natuurlijk ook je eigen spaardoosje maken (en versieren) van een leeg (melk)pak bijvoorbeeld! Spaar je mee? Bij de Aswoensdagmaaltijd op 14 februari in de Adelbertuskerk wordt ook aandacht besteed aan (het doel van) het Vastenactieproject.