Regionale toediening van het sacrament van sterkte en kracht | Adelbertuskerk

Sedert enkele jaren wordt er in onze regio een centrale viering georganiseerd waarin mensen het “Sacrament van sterkte en kracht” kunnen ontvangen. Dit is een toediening, die los staat van het ontvangen van de ziekenzalving in tijden van levensgevaar. Het is ook een nieuwe naam om aan te geven waar het sacrament eigenlijk voor staat: namelijk om kracht en sterkte te ontvangen voor een bepaalde periode in het leven of om lichamelijke en/of geestelijke moeilijkheden te kunnen overwinnen.

De toediening gebeurt tijdens een Eucharistieviering op zaterdag 9 november 2019, in de Adelbertuskerk, aanvang 11.00 uur,  waarin alle pastores voorgaan. Na de viering is er gelegenheid om elkaar te ontmoeten en na te praten tijdens een gezamenlijke lunch. Ook krijgt u een kaars als aandenken mee naar huis. Deze wordt tijdens de viering aangestoken en dan kunt u hem thuis verder laten opbranden.

Om het geheel goed te kunnen organiseren vragen wij u zich aan te melden via het Centraal Secretariaat. Daar kunt u ook opgeven of u zich laat begeleiden door een of meerdere familieleden en/of vrienden.

Tel.:  06-556 27 67