Sint-Jozef hoogfeest: Met het hart van een vader

Vrijdag 19 maart vieren wij in onze parochie het hoogfeest van de Heilige Jozef, de bruidegom van de Maagd Maria en voedstervader van Christus Jezus. Op 8 december 2020 riep paus Franciscus 2021 uit tot het jaar van Sint-Jozef en werd ook de apostolische brief Patris corde gepubliceerd, Met het hart van een vader, die nu in de Nederlandse vertaling beschikbaar is.

De brief opent met de woorden: ‘Met het hart van een vader: zo heeft Jozef Jezus liefgehad, die in alle vier de evangeliën “de zoon van Jozef” wordt genoemd.’ De paus deelt in deze tekst vervolgens een aantal persoonlijke overwegingen over de ‘buitengewone figuur’ van St. Jozef. Zijn verlangen om dit te doen groeide tijdens de pandemie.

Hier kunt u de gehele Nederlandse vertaling lezen en downloaden van deze Apostolische brief Patris Corde.

U bent van harte welkom:
Aanmelden voor het St. Jozef hoogfeest is verplicht.
U kunt zich aanmelden via het Parochiesecretariaat: 023-583 57 85 of via e-mail: parochiesecretariaat@parochiefranciscus.net.