Inzamelingsactie Oekraïne

De inzamelingsactie voor Oekraïne in de Engelmunduskerk was een groot succes! Op zaterdag 25 april hebben we de actie voor Oekraïne gehad. We waren met negen vrijwilligers om de goederen aan te pakken en in de verschillende bananendozen te stoppen, het was stevig aanpoten. De mensen bleven maar binnenstromen en de ene na de andere bananendoos werd gevuld. Die toeloop hadden we niet verwacht. Samen met de spullen uit de Oud-Katholieke Kerk en de Nieuwe Kerk, beiden uit IJmuiden, was de actie goed voor meer dan 250 goed gevulde (bananen)dozen en 70 grote zakken. Er waren vier grote bestelbussen nodig om al die dozen met bijvoorbeeld droog of ingeblikt voedsel en zakken met lakens, dekbedden, etc. af te voeren. Veel dank aan de gulle gevers.