Feest van Driekoningen | Adelbertuskerk

Een feestelijk begin voor het Feest van Driekoningen; drie koningen, prachtig met gouden kledij, kroon en bijzondere muts kwamen in processie mee in de viering. De vierde koning in de kribbe ….

Na het openingslied en begroeting zijn de kinderen naar de kindernevendienst gegaan. Eerst hebben alle kinderen samen geluisterd naar het verhaal van de Drie Koningen die bij koning Herodes (de vijfde koning in de verhalen van vandaag) de weg vroegen naar de pasgeboren koning van de Joden, zij volgden de ster maar keerden nadat ze de pasgeboren koning hadden bezocht via een andere weg naar huis ….

De kleintjes hebben kronen geknipt en gekleurd met tekeningen horende bij vandaag. De grotere kinderen hebben nog geluisterd naar een verhaal over de wijzen – waren het er drie of weten we hun aantal niet? – en hebben zij een woordzoeker en quizvragen rondom het Feest van Driekoningen gemaakt.

Terug in de kerk, enthousiaste en verlegen antwoorden op de vragen van vicaris Bruggink.

Mattheüs 2:1-2 Bezoek van de Wijzen
1 T
oen dan Jezus te Betlehem in Juda geboren was ten tijde van koning Herodes, kwamen er te Jeruzalem Wijzen uit het oosten
2 en vroegen: “Waar is de pasgeboren koning der Joden? Want wij hebben zijn ster in het oosten gezien en zijn gekomen om Hem onze hulde te brengen.”