• Dit evenement is voorbij.

Bijbels Themacafé | Ontmoetingsruimte Adelbertuskerk

13 juni 2019 | 20:00 - 21:30

Filmavond. Wanneer een 72-jarige joodse weduwe uit Atlanta haar auto total loss rijdt, besluit haar zoon Boolie dat ze nu te oud is om zelf te rijden. Hij huurt Hoke in als haar chauffeur. Tot afgrijzen van zijn moeder die helemaal niet zit te wachten op iemand die niet alleen van geloof en afkomst anders is, maar ook van huidskleur. Haar zoon houdt echter voet bij stuk met als gevolg dat Miss Daisy en Hoke op elkaar zijn aangewezen. In de beschutte vier vierkante meter van de auto worden hun verschillen geleidelijk minder voelbaar en ontstaat er tussen de koppige dame en haar chauffeur een bijzondere vriendschap. Wat ze delen blijkt uiteindelijk belangrijker te zijn dan huidskleur of achtergrond. Een verhaal over trots, veranderende tijden en de transformerende kracht van vriendschap.

Deze film past bij het geestelijk werk van Barmhartigheid: “beledigingen vergeven”.

De film is in de ontmoetingsruimte van de Adelbertuskerk en begint om 20:00 uur. Om 19:30 uur is de zaal open en is er koffie.

Een vrijwillige bijdrage wordt op prijs gesteld ter bestrijding van de kosten.

U bent van harte welkom.

Datum:
13 juni 2019