Logo jaarthema: Ontmoeting 2020 | H. Franciscusparochie

De buitenring van het logo symboliseert een zon waarin u als parochianen de zonnestralen bent en iedereen staat in het licht verbonden met elkaar.
Het symboliseert ook het toegroeien naar elkaar in de ontmoeting.
De vijf personen in de zon – of binnenring – bent u allen vanuit de vijf gemeenschappen nu, het kruis vertelt ons dat we gemeenschap zijn onder Christus; een geloofsgemeenschap met elkaar. Allemaal zijn we geworteld in het hier en nu op deze locatie maar er is ook een mooie horizon. Over die horizon zijn alle personen en ook het kruis in beweging, met elkaar altijd in beweging zijn en een dynamische gemeenschap vormen.

Tot slot de kleur rood… heel praktisch moet een logo ook spreken en zichtbaar zijn…

Maar meer belangrijk is voor de kleur rood gekozen als de kleur van liefde, liefde die ons bindt, liefde die ons draagt, liefde als basis voor het werkelijk kunnen ontmoeten van de ander.

Geloof (het kruis), hoop (zon en horizon) en liefde (mensen) samen maken dat ontmoeting tussen mensen mogelijk is.
In het proces waarin u al een aantal jaren samen op weg bent komt met de fusie in het komende jaar het einde in zicht ….
Maar het einde van iets betekent ook een nieuw begin en met dit jaarthema, met de ontmoeting hopen we samen met U en met elkaar een nieuw begin te maken in een Franciscusparochie waar elkaar ontmoeten (een werkwoord dat wel!) , in het licht van en met elkaar, centraal zal mogen staan.